tisdag 14 juli 2009

ordet "unna" betyder att någon gott o väl är värd något.Att"unna" sig själv något, är när man tycker att man är värd något extra själv.Man kan oxå säga att jag unnar honom/henne det , det har hon förtjänat.För mej betyder ordet "unna" att man slitit hårt, haft det jobbigt, så varför skulle man inte kunna få unna sej nåt extra som belöning, kanske lite ledigt.Många är värda att få känna att dom lyckats i livet, med barn o familj. Eller att vara lyckligt singel, tjäna bra med pengar, men det viktigaste tycker jag är att man ska kunna få tala om hur bra man har det utan att folk ska bli avundsjuka , varför kan man inte glädjas åt att det går bra, själv skäms jag nästan för att jag har fått möjligheter att göra val som jag trivs med , det verkar som om att man inte får prata om att man har det bra och att man kan göra olika val, alla har kanske inte den chansen det är jag ledsen för, men kan man inte få vara glad o visa det när det går bra för nån. jag vill ha reaktioner på det här, skriv kommentarer, vad tycker ni mina vänner

3 kommentarer:

  1. jag anser att man måste få vara glad över att man lyckats med bra grejjer o typ unnar sig saker,o vara glad när andra lyckas.Jag tycker i alla fall att du är värd din ledighet o att du unnar dig lite extra för du har ju valt detta liv du trivs med.Du ska INTE skämmas,det är upp till folk att fatta att man gör valen själv och hur man lever sina liv.Ha det BÄST..KRAMKRAM

    SvaraRadera
  2. Det är klart att man ska kunna unna sig saker om man får tillfälle. Avundsjukan ligger som en pesthärd hos många (tyvärr). Vad de personerna inte fattar är att det i många fall rör sig om prioriteringar, eller hur? Jag minns när jag jobbade och satt i fikarummet en frukost. Någon frågade "jaha, bor din pappa utomlands? Var bor han då?"
    Jag svarade förstås. Kort därefter blev jag inkallad till chefen och hon tyckte inte att jag skulle prata om Spanien i fikarummet??? Va? Varför då? Hon svarade: Näe, det sticker så mycket i ögonen på folk och någon hade klagat. Snacka om inskränkta kärringar! Jag hade ju bara svarat på frågan en läkare ställde till mig. Jaja, men det finns så jäkla mycket avundsjuka, jag nämner inga namn men jag tror att jag skulle kunna skriva en hel bok. Hahahahaha! Ha en bra dag och jag tycker du ska unna dig en skön stund i solen i dag med en bautaglass! Kram

    SvaraRadera
  3. Klart man måste unna folk att unna sej .. Din situation känner jag ju till o vet precis ditt tankesätt o du vet mitt .
    Du är toppen o jag lär mej nästan varje dag o det tack vare dej ! Du har unnat mej din känsla för framgång, fått mej förstå att du äntligen i ditt liv har råd att unna både dej , barnen (o så mej) , vare sej det gäller pengar lr goda råd .. du är min " Robin HoodsAnn"

    SvaraRadera